Forum www.lubieszpinak.fora.pl Strona Główna www.lubieszpinak.fora.pl
Forum 1 roku filologii angielskiej UP
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Egzamin ustny
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.lubieszpinak.fora.pl Strona Główna -> Koncepcje i praktyki wychowania
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
kozak!
zwykły zjadacz chleba



Dołączył: 12 Paź 2010
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 11:30, 31 Sty 2012    Temat postu:

Własnie otworzyłam Nowaka znów i zastanawiam się, czy pierwsze zagadnienie mamy dobrze opracowane - może chodzi tu o to, co Nowak wypisuje na str 189-204? Prakseologiczne, ewolucyjne itd. definicje wychowania

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Rasputin666
stały bywalec



Dołączył: 21 Paź 2010
Posty: 66
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Częstochowa/Kraków

PostWysłany: Wto 12:53, 31 Sty 2012    Temat postu:

Nie jest to doprecyzowane, także myślę że chodziło mu o porównanie np definicji Okonia i Gadacza, czy innych wybranych artystów. Prakseologiczne, ewolucyjne, to jest bardziej moim zdaniem podejście, aniżeli definiowanie.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
beata
zwykły zjadacz chleba



Dołączył: 03 Gru 2010
Posty: 18
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: grupa C

PostWysłany: Wto 14:40, 31 Sty 2012    Temat postu:

ja myślę że od nas zależy co wybierzemy i co porownamy, ja np. mam zamiar porownać prakseologiczne i ewolucyjne także chyba to nie bedzie zle;p poza tym można do tego znaleść jakiś cytat i wtedy juz jest konkretna definicja

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
A.
świeże mięsko



Dołączył: 12 Gru 2011
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 16:27, 31 Sty 2012    Temat postu:

Ani Okoń, ani Gadacz artystami nie byli Wink

...ale w sumie jakie to ma znaczenie w perspektywie jutrzejszego dnia Razz


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez A. dnia Wto 16:34, 31 Sty 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Lechu
moderator



Dołączył: 12 Paź 2010
Posty: 100
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Radomsko

PostWysłany: Wto 19:02, 31 Sty 2012    Temat postu:

artyści gmatwania pojęć

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Rasputin666
stały bywalec



Dołączył: 21 Paź 2010
Posty: 66
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Częstochowa/Kraków

PostWysłany: Wto 19:27, 31 Sty 2012    Temat postu:

i o to dokładnie mi chodziło ;p

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
A.
świeże mięsko



Dołączył: 12 Gru 2011
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 19:33, 31 Sty 2012    Temat postu:

A, to to tak Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
beata
zwykły zjadacz chleba



Dołączył: 03 Gru 2010
Posty: 18
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: grupa C

PostWysłany: Wto 20:11, 31 Sty 2012    Temat postu:

ma ktos 13. opracowane?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
A.
świeże mięsko



Dołączył: 12 Gru 2011
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 20:28, 31 Sty 2012    Temat postu:

Np. wychowanie jako chów, czyli przygotowanie wychowanka do zastanego porządku rzeczy, do realnego świata, podejmowanie ucieczek od norm wg tej koncepcji prowadzi do katastrofy.

Wychowanie jako pozwolenie na dorastanie, niekrępowanie wychowanka wieloma wymaganiami, zaufanie temu, co naturalne w wychowanku.

Wychowanie jako przewodzenie - wojskowy sposób myślenia, podporządkowanie jednemu autorytetowi


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez A. dnia Wto 20:29, 31 Sty 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Ola
zwykły zjadacz chleba



Dołączył: 15 Lis 2010
Posty: 35
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 20:55, 31 Sty 2012    Temat postu:

Ktoś mnie dzisiaj prosił o wrzucenie odpowiedzi do 28, dla ułatwienia opracowanej w punktach Wink

Metody wychowania:
1) Metoda modelowania – metoda działania własnym przykładem; metoda dawania dobrego przykładu. Jest to jedna z najważniejszych metod (choć często marginalizowana). Modelowanie to metoda mocna, nauczyciel to jeden z modeli (czy tego chce czy nie). Modelem może być nauczyciel, ale można też modele uczniom „podsuwać” (literatura, historia). Metoda ta może mieć charakter nieoficjalny (np. media). Musimy zdawać sobie sprawę , że takie modele też mają wpływ na naszych wychowanków.
2) Metoda zadaniowa – polega ona na powierzaniu dzieciom zadań. Ich wykonywanie prowadzi do konstruktywnych zmian w ich postawie, zachowaniu. Zadania mogą być prostsze (np. dyżurny, przewodniczący, skarbnik, ministrant). Metoda ta opiera się na samodzielności dziecka. Ważne jest również powierzanie zadań w rodzinie (nauczyciel powinien o tym przypominać rodzicom wychowanków). Skuteczne powierzanie zadań polega na tym, że dziecko musi wiedzieć, że to co robi jest ważne i potrzebne.
3) Metoda perswazyjna – metoda uświadamiania dzieciom różnych rzeczy (mówimy do dziecka). Mniej skuteczna niż metoda modelowania i zadaniowa; nie potrafimy mówić do dzieci, zanudzamy je, kierujemy do nich za dużo słów. Komunikaty powinny być krótkie. Musimy nauczyć się mówić do wychowanków. Metoda perswazyjna w połączeniu z innymi metodami jest dużo bardziej skuteczna.
4) Metoda nagradzania – dobra, jeżeli nie jest nadużywana – nadużywanie powoduje stępienie skuteczności. Funkcją jest wzmocnienie pozytywnego zachowania.
5) Metoda karania – służy eliminowania zachowań niepożądanych. Kara musi być adekwatna ze względu na czyn oraz osobę, która jej podlega. Kara jest skuteczna w połączeniu z innymi metodami (sama kara raczej nie wyeliminuje zachowania niepożądanego).
6) Metody oddziaływań grupowych – np. harcerstwo. Tak organizujemy grupę, żeby wpłynęła na poszczególnych jej członków. Oddziaływania grupowe są niezwykle mocne (również te negatywne).


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mała
świeże mięsko



Dołączył: 27 Lis 2010
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 21:59, 31 Sty 2012    Temat postu:

dzięki! Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Ola
zwykły zjadacz chleba



Dołączył: 15 Lis 2010
Posty: 35
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 22:40, 31 Sty 2012    Temat postu:

nie ma za co Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.lubieszpinak.fora.pl Strona Główna -> Koncepcje i praktyki wychowania Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4
Strona 4 z 4

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin