 |
www.lubieszpinak.fora.pl Forum 1 roku filologii angielskiej UP
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
kozak!
zwykły zjadacz chleba
Dołączył: 12 Paź 2010
Posty: 11
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Wto 11:30, 31 Sty 2012 Temat postu: |
|
|
Własnie otworzyłam Nowaka znów i zastanawiam się, czy pierwsze zagadnienie mamy dobrze opracowane - może chodzi tu o to, co Nowak wypisuje na str 189-204? Prakseologiczne, ewolucyjne itd. definicje wychowania
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Rasputin666
stały bywalec
Dołączył: 21 Paź 2010
Posty: 66
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Częstochowa/Kraków
|
Wysłany: Wto 12:53, 31 Sty 2012 Temat postu: |
|
|
Nie jest to doprecyzowane, także myślę że chodziło mu o porównanie np definicji Okonia i Gadacza, czy innych wybranych artystów. Prakseologiczne, ewolucyjne, to jest bardziej moim zdaniem podejście, aniżeli definiowanie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
beata
zwykły zjadacz chleba
Dołączył: 03 Gru 2010
Posty: 18
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: grupa C
|
Wysłany: Wto 14:40, 31 Sty 2012 Temat postu: |
|
|
ja myślę że od nas zależy co wybierzemy i co porownamy, ja np. mam zamiar porownać prakseologiczne i ewolucyjne także chyba to nie bedzie zle;p poza tym można do tego znaleść jakiś cytat i wtedy juz jest konkretna definicja
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
A.
świeże mięsko
Dołączył: 12 Gru 2011
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Wto 16:27, 31 Sty 2012 Temat postu: |
|
|
Ani Okoń, ani Gadacz artystami nie byli
...ale w sumie jakie to ma znaczenie w perspektywie jutrzejszego dnia
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez A. dnia Wto 16:34, 31 Sty 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Lechu
moderator
Dołączył: 12 Paź 2010
Posty: 100
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Radomsko
|
Wysłany: Wto 19:02, 31 Sty 2012 Temat postu: |
|
|
artyści gmatwania pojęć
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Rasputin666
stały bywalec
Dołączył: 21 Paź 2010
Posty: 66
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Częstochowa/Kraków
|
Wysłany: Wto 19:27, 31 Sty 2012 Temat postu: |
|
|
i o to dokładnie mi chodziło ;p
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
A.
świeże mięsko
Dołączył: 12 Gru 2011
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Wto 19:33, 31 Sty 2012 Temat postu: |
|
|
A, to to tak
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
beata
zwykły zjadacz chleba
Dołączył: 03 Gru 2010
Posty: 18
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: grupa C
|
Wysłany: Wto 20:11, 31 Sty 2012 Temat postu: |
|
|
ma ktos 13. opracowane?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
A.
świeże mięsko
Dołączył: 12 Gru 2011
Posty: 5
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Wto 20:28, 31 Sty 2012 Temat postu: |
|
|
Np. wychowanie jako chów, czyli przygotowanie wychowanka do zastanego porządku rzeczy, do realnego świata, podejmowanie ucieczek od norm wg tej koncepcji prowadzi do katastrofy.
Wychowanie jako pozwolenie na dorastanie, niekrępowanie wychowanka wieloma wymaganiami, zaufanie temu, co naturalne w wychowanku.
Wychowanie jako przewodzenie - wojskowy sposób myślenia, podporządkowanie jednemu autorytetowi
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez A. dnia Wto 20:29, 31 Sty 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Ola
zwykły zjadacz chleba
Dołączył: 15 Lis 2010
Posty: 35
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Wto 20:55, 31 Sty 2012 Temat postu: |
|
|
Ktoś mnie dzisiaj prosił o wrzucenie odpowiedzi do 28, dla ułatwienia opracowanej w punktach
Metody wychowania:
1) Metoda modelowania – metoda działania własnym przykładem; metoda dawania dobrego przykładu. Jest to jedna z najważniejszych metod (choć często marginalizowana). Modelowanie to metoda mocna, nauczyciel to jeden z modeli (czy tego chce czy nie). Modelem może być nauczyciel, ale można też modele uczniom „podsuwać” (literatura, historia). Metoda ta może mieć charakter nieoficjalny (np. media). Musimy zdawać sobie sprawę , że takie modele też mają wpływ na naszych wychowanków.
2) Metoda zadaniowa – polega ona na powierzaniu dzieciom zadań. Ich wykonywanie prowadzi do konstruktywnych zmian w ich postawie, zachowaniu. Zadania mogą być prostsze (np. dyżurny, przewodniczący, skarbnik, ministrant). Metoda ta opiera się na samodzielności dziecka. Ważne jest również powierzanie zadań w rodzinie (nauczyciel powinien o tym przypominać rodzicom wychowanków). Skuteczne powierzanie zadań polega na tym, że dziecko musi wiedzieć, że to co robi jest ważne i potrzebne.
3) Metoda perswazyjna – metoda uświadamiania dzieciom różnych rzeczy (mówimy do dziecka). Mniej skuteczna niż metoda modelowania i zadaniowa; nie potrafimy mówić do dzieci, zanudzamy je, kierujemy do nich za dużo słów. Komunikaty powinny być krótkie. Musimy nauczyć się mówić do wychowanków. Metoda perswazyjna w połączeniu z innymi metodami jest dużo bardziej skuteczna.
4) Metoda nagradzania – dobra, jeżeli nie jest nadużywana – nadużywanie powoduje stępienie skuteczności. Funkcją jest wzmocnienie pozytywnego zachowania.
5) Metoda karania – służy eliminowania zachowań niepożądanych. Kara musi być adekwatna ze względu na czyn oraz osobę, która jej podlega. Kara jest skuteczna w połączeniu z innymi metodami (sama kara raczej nie wyeliminuje zachowania niepożądanego).
6) Metody oddziaływań grupowych – np. harcerstwo. Tak organizujemy grupę, żeby wpłynęła na poszczególnych jej członków. Oddziaływania grupowe są niezwykle mocne (również te negatywne).
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
mała
świeże mięsko
Dołączył: 27 Lis 2010
Posty: 4
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Wto 21:59, 31 Sty 2012 Temat postu: |
|
|
dzięki!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|